Nicolai Krag-Nielsen har ejet op mod 30 biler af mærket Saab. Ifølge ham er de svenske køretøjer uden sidestykke i historien.
Copy link address
Mathias Mundbjerg matmu@jfmedier.dk
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
Nicolai Kragh-Nielsen har i øjeblikket to Saab-biler stående i garagen. Foto: Søren E. Alwan -
Saab producerer ikke længere biler. Derfor bliver der færre og færre af dem på landevejene, og det er svært at skaffe reservedele. Foto: Søren E. Alwan -
Hvis man skal blive bidt af Saab-biler, er det ifølge Nicolai Krag-Nielsen en fordel at være interesseret i bilernes arkitektur, som er ganske speciel. Foto: Søren E. Alwan -
Saab har i mange år også produceret fly. Det har smittet af på bilens indretning, som kan minde lidt om et cockpit. Foto: Søren E. Alwan -
Motorhjelmen åbnes på en helt anden måde, end man ser i de fleste nyere biler. Foto: Søren E. Alwan -
Inde i Nicolai Krag-Nielsens Turbo 900 er der en knap med påskriften 'EXTRA'. Hvad den gør, kan man bruge meget tid på at spekulere på... Foto: Søren E. Alwan -
For at starte bilen skal nøglerne sættes i foran gearstangen. Foto: Søren E. Alwan -
Til hverdag er Nicolai Krag-Nielsen specialist i radiologi. Han arbejder for et firma med hovedsæde i Værsløse. -
Saab producerer ikke længere biler. Derfor bliver der færre og færre af dem på landevejene, og det er svært at skaffe reservedele. Foto: Søren E. Alwan -
Motoren er placeret ganske usædvanligt. Nicolai Krag-Nielsen har flere gange oplevet, at unge mekanikerlærlinge ikke kan finde hoved og hale i indretningen. Foto: Søren E. Alwan -
Hvis man skal blive bidt af Saab-biler, er det ifølge Nicolai Krag-Nielsen en fordel at være interesseret i bilernes arkitektur, som er ganske speciel. Foto: Søren E. Alwan -
Saab producerer ikke længere biler. Derfor bliver der færre og færre af dem på landevejene, og det er svært at skaffe reservedele. Foto: Søren E. Alwan